Tässä bloggare vappuna 2016

Tässä bloggare vappuna 2016
Nyt menox ja hymyx

maanantai 4. huhtikuuta 2016

Uusi kuntosaliohjalma



Kuntoportin Veera teki viime viikolla minulle uuden kuntosaliohjelman, jota tulisi noudatta kolme kuukautta. Vasta tänään otin asian vakavasti ja lähdin treenaamaan. Tapani mukaisesti ajattelin, että kyllä ohjeet jäivät lihasmuistiini enkä muistutuspaperi tarvitse. Väärin. Nyt kun kuvasin tähän Veeran ohjeet, huomaan, että alkuverryttely jäi tekemättä. Laitteet kyllä muistin ja sarjojen määrät. Ne oli helppo painaa mieleen, koska ohjaajan käsityksen mukaan minun on treenattava mahdollisimman raskailla painoilla. Tein ohjelman säntillisesti. Kokeilin myöa muita suosikkilaitteitani, mm. jalkaprässiä. Olin jo tyytyväinen, että 50 kg meni ihan hyvin, kunnes tuttu kuntosalikollega kertoi, jokaisen prässääjän tulisi kyetä nostamaan oman kehonsa massan verran. Tähän loppui tyytyväisyys. Minun pitäisi siis nostaa 60 kg! Voin pitää tätä tavoitteena. Hyvä. Tallinnan-laivalla huomasin yllättäen, että jalkojeni lihasvoima on huonontunut. Autokannelta kiipeäminen laivan yläkerroksiin ei tuntunut kevyeltä, vaikka oman asunnon portaat kipitän ihan kevyesti monesti päivän aikana.

Nyt kun olen vapaalla, minun on saatava sekä käsien ja jalkojen lihaskunto kohenemaan. Onnekseni olen aika notkea ja sitkeä, mutta ns. laihaläski ruumiinrakenteeltani. Miksi muuten taas huomaan, että tällainen reflektio tuntuu vastanmieliseltä. Todennäköisesti siksi, että aika monet tietämättömät lähimmäiset pitävät ruumiin kunnosta huolehtimista snobina. Kuntoportiti, joka on naistensali sopii minulle hyvin, koska en pidä miesten hajusta enkä kuntokarjumisesta. Täällä käy paljon muitakin ikäisiäni naisia, samoin nuoria kaunottaria, joiden kohteliaisuutta ja sujuvuutta usein salaa ihailen. Usein kysyn heiltä neuvoja laitteiden käytössä. Olen ollut tämän salin asiakas vuodesta 1997 lähtien.

Ohjelmani alalaidassa on teksti, jossa kehotetaan kertomaan salista jollekin ystävälle. Taidan muistuttaa Helenaa asiasta. Olen kaksi kertaa saanut hänet mukaani tänne. Lisäksi olen muutaman kerran hienotunteisesti kysynyt mukaan, mutta tuloksetta. Nyt on Helenakin uuden edessä, joten täytyy painostaa lisää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tähän voitte kommentoida blogikirjoituksiani. Odotan niitä.