Tässä bloggare vappuna 2016

Tässä bloggare vappuna 2016
Nyt menox ja hymyx

tiistai 14. kesäkuuta 2016

Raija muuttuu vapaalla









Uutta ihmeteltävää

Tänään jaksan kirjoitella. Kummallista, miten energia ja hyvä mieli karttuvat oikeassa seurassa. Nyt päätän tarkastella ja arvioida niitä muutoksia, joita olen vapaalla ollessani (3.5 kk) saanut ihmetellä. Tämä on ihan hullua. Suurin fyysinen muutos on tapahtunut hiuksissani. Harmaannuin jo 40-vuotiaana. Olen sikäli laiska, etten viitsinyt värjätä tukkaani kuin muutaman kerran. Annoin luonnon tehdä tehtävänsä, vaikka kyllä siviilirohkeuteni oli koetuksella. Tuttavat uskalsivat kommentoida hiuksiani lähinnä huvittuneina, miten ihmeessä värjäät niitä jo tässä iässä harmaiksi. Pidin salaisuuteni, olin aito hiirulainen, tosin vain ulkonäöltäni.

28 vuotta harmaapäisenä on vahvistanut itsetuntoani siinä määrin, että olen ylpeä valkopää eläkeläinen. MUTTA nyt näyttää siltä, että minulle kasvaa oma musta tukka takaisin. Tämän huomasi Riitta-parturini. Päässäni on siellä täällä mustia jäykkiä karvoja. Riitta, ravintotieteilijä arvioi, että tämä ihme on seurausta superfoodista, runsaasta veden juonnista ja uudesta liikuntaohjelmasta. Minä puolestani hehkutan tässäkin vapaalla oloani.

Raijan ohjeita

Olen vapaa-ajattelija enkä usko mihinkään uskontoon enkä jumalaan, joten en halua julistaa enkä saarnata. Helmasyntini on opettaminen jostakin kumman syystä. Ohjeitani ei pidä kokeilla kotona. Nämä pätevät vain Raijaan, joka on nyt vapaalla.

Superfoodini sisältää tuoreita kasviksia ja juureksia sekä monenlaisia yrttejä. Olen nokkosen suurkuluttaja. Piilotan sitä ruokaan jos toiseenkin. Valmistan kaiken ruuan alusta loppuun saakka itse, joten tiedän, mitä tarjoan ja mitä syön. Teen joka toinen päivä erilaisen smoothien. Minulla ei ole mitään ohjeita. Sekoitteleln oman keittiön ja puutarhani tuotteita. Pidän kuitenkin kirjanpitoa kunkin kerran sekoituksista. Joskus voin perustaa smoothie-blogin. Vielä ei ole sen aika. Olen ollut kasvissyöjä yli 40 vuotta enkä kertaakaan livennyt tiukkuudestani. Nyt vapaalla ollessani en ole käyttänyt alkoholia. En syö karkkia enkä leivonnaisia. Minulla on oma kaurakeksiresepti, joka maistuu kahvin kanssa. En juo muuta kuin Arabica espresso-kahveja. Robusta ei maistu enää. Kahvihammas nirsoilee. Keliakia? muistuttaa minua ajoittain vehnän vaarallisuudella, joten sitä kartan. Oman veden järvikaloja syön silloin kuin niitä saan. En koskaan syö ulkona, paitsi pari kertaa Lahdessa todella dramaattisin seurauksin. Rakastan marjoja ja maustamatonta vaniljajäätelöä sekä maustamatonta rahkaa. Olen himomarjastaja ja jonkinmoinen sienestäjä. Tässä kaikki nirsoiluni. Olen äärimmäisen tarkka ruuan puhtaudessa.

Nyt riitti ja kiitti 

Lisäsin tähän kohtaan vielä laiturikuvan muistuttamaan siitä, miten tärkeänä pidän ulkoilua, aurinkoa ja ystävien tapaamisia sekä Eevan kanssa hulluilua. Hengenravinnoksi kelpaavat leffat. Katson lähes kaikki Finnkinon uudet animaatiot, viimeksi "Angry birds"- ja "Pikkuprinssi"-leffat. Kun syksy koittaa, on uusi tilanne edessä. Kansalaisopisto julkaisee ohjelmansa, jota odotan jo nyt. Myös Jyväskylän Tanssiopiston kurssitarjontaan tutustun. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tähän voitte kommentoida blogikirjoituksiani. Odotan niitä.