Tässä bloggare vappuna 2016

Tässä bloggare vappuna 2016
Nyt menox ja hymyx

keskiviikko 2. maaliskuuta 2016

Ensimmäinen päivä eläkeläisenä

Heräsin hyvissä ajoin 1.3.2016 klo 4.30 tiedustellakseni itseltäni, miltä tämä uusi statukseni tuntuu. Ei se maistunut miltään. Kaikki kiireet olivat tipotiessään jo edellisenä iltana. Peilikuva oli kyllä sama ankea. Peili on pirun keksintö, se ei ole minulle uutta. Venyttelin itseäni ja tunnustelin niveliä. Olenkohan paha narsisti, koska en vieläkään tuntenut kehossani kolotusta. Joskus poden huonoa olotilaa, koska tunnen itseni terveeksi. En jaksa osallistua sairausruikutuksiin. Nyt eksyin tähän mieliaiheeseeni, vaikka minun piti kertoa ensimmäisestä eläkepäivästäni.

No niin, nyt jatkuu...Join aamukahvin, jonka on oltava Arabica-espressoa. Tämän ylellisyyden suon itselleni. Söin tapani mukaan minipalasen gluteenitonta leipää. Minulla on huonot ruokailutottumukset etenkin aamuisin. Hitto, että osaan nauttia näistä aamuhetkistä. Mikään ei niitä korvaa. Sitten taas jaksaa, kun on reflektoinut ja järjestänyt etukäteen päässään päivän tapahtumat.

Siivousta
Eeva järjesti minulle yllätyksen lauantaina. Hän oli kutsunut Vakiopaineeseen kaikki rakkaimmat ystäväni usealta eri aikakaudelta. Kaikkiaan vieraita oli n. 30. En käsitä, miten ihmeessä hän oli pystynyt saamaan yhteyden näin moneen ihmiseen. Hän teki itse ruuat täällä kotona, joten minulle jäi jonkin verran jälkisiivousta vielä alkuviikoksi. Palautin Vakkariin kulhon ja kakkulapion. Siivosin jääkaapin. Mutta - olin päättänyt ja luvannut Bennylle, että siivoan ja järjestelen työpaperit siten, että voimme yhdessä sisustaa myöhemmin pikkuhuoneet uuteen uskoon. Vaikka olin jo pari viikkoa sitten heittänyt ison erän paperitavaraa roskikseen, huomaan, että toinen mokoma on jäljellä. On muuten aika pudistavaa luopua paperiaarteista. Olen hyvä tässä. En jättänyt juuri mitään. Joitakin viestintään liittyvää valitsin joukosta. Voi olla, että näistäkin vielä luovun tuonnempana. Siivousvimmassani vein  matot tuuleentumaan ja vaihdoin lakanat vuoteeseeni. Hitto, että pidän siivoamisesta. Aloitan eläkepäivät puhtaudella. Tämä tuntuu siirtymäriitiltä. Siivoamisen lomassa lähetin teksiviestit Bennylle, Lasselle, Katariinalle ja Helenalle. Lasse kyseli tuntemuksia mesessä. Kirjoittelimme muutamia viestejä puolin ja toisin. Kauppasin hänelle Eevan huoneen huonekaluja. Ei Lasse niitä tarvitse. Antaa olla.

Kuntoilua
Olen luvannut itselleni, että jokaisena tulevana päivänä teen jonkin kuntoilurupeaman. Minulla on useita lajeja, joita toivottavasti vuorottelen. Aloitin helpoimmasta, kävelystä. Tein 10 kilsan peruslenkkini ja kävin samalla City Marketissa ostoksilla. Olo oli hyvä, tosin aika viluinen. Keväinen auringonpaiste hämäsi ja pukeuduin liian kevyesti. Tästä johtuen lähdin autolla karaokeen. Tämä on harvinaista, koska lähes aina kävelen aika pitkätkin matkat. Raama-baariin on n. 3 km.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tähän voitte kommentoida blogikirjoituksiani. Odotan niitä.