Tässä bloggare vappuna 2016

Tässä bloggare vappuna 2016
Nyt menox ja hymyx

maanantai 14. maaliskuuta 2016

Rankkaa siivousta


Nyt se sitten tapahtuu - kodin perusteellinen siivous. Kirjahylly siirrettiin olohuoneesta Raijan huoneeseen. Miten ihmeessä minulla on näin paljon kirjoja? Päätin heti noudattaa lauantain Iltasanomissa ollutta ohjetta: siivouksen yhteydessä kysy jokaiselta tavaralta, ilahdutatko minua? Näin päätän menetellä, kunhan pääsen vaatekaapin kimppuun. Kuvan kirjakasan kirjat vastasivat yksi kerrallaan mielikuvissani ja ihan oikeasti: OLEMME TÄYSIN PALVELLEET Raijaa. Kiitos teille. Ihmettelin kirjahyllyn siivouksen yhteydessä useaan kertaan, olenko tosiaan lukenut kaikki nämä kirjat. Nyt täytyy ihmetellä, että taidan olla. Mihin ihmeeseen se tieto on vuosien saatossa kadonnut. Onnekseni se on huvennut, koska uusi tieto ja osaaminen on tervetullutta. En enää jaksaisi osata mitään kansatieteeseen liittyvää enkä muutakaan. Menköön roskikseen, kirppikselle ja halukkaille.

Tänään on aivopäivä. Kirjahyllyn siivoaminen sattuu ihan oikeaan ajankohtaan. Ihmisen pitää osata myös luopua. Minun pitäisi tämä tietää, koska olen oppimisen asiantuntija. Onneksi uusien tutkimusten mukaisesti aivoja pitää kehittää kokonaisvaltaisesti. Tieto ei ollenkaan riitä. Tarvitaan raitista ilmaa, hyviä ihmissuhteita, haasteellista tekemistä ja liikuntaa. Tätä kaikkea piisaa minun uudessa vapaassa olemisessani. Kiitos tästäkin tällä kertaa itselleni.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tähän voitte kommentoida blogikirjoituksiani. Odotan niitä.